De Getekende Reep Forumindex De Getekende Reep

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Scenarist zoekt tekenaar

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    De Getekende Reep Forumindex -> Pulp Deluxe - Stripvacature
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
siriuszzs

BerichtGeplaatst: Di 06 Jul 2010 8:59    Onderwerp: Scenarist zoekt tekenaar Reageren met citaat

Beste illustrators,

Ik heb een scenario liggen dat volgens mij interessant lijkt om uit te werken in stripvorm. Wat ik bezit in fantasie en verhaaltechniek, ontbreek ik jammer genoeg in tekenkunst. Vandaar mijn oproep naar jullie toe!

Het verhaal speelt zich af in de nabije toekomst, het is een kruising tussen The Matrix, Equilibrium, een tikkeltje Star Wars, en een goede klassieke Western.
Het handelt over terrorisme en hoe de vrijheid kan verdwijnen ten koste van veiligheid en welvaart in de wereld.

Het verhaal is rijk genoeg om er eventueel een trilogie van te maken.
3 boeken, die elke een op zich staand verhaal hebben, maar allemaal deel uitmaken van 1 groot geheel. Elk stripboek kan getekend worden door eenzelfde tekenaar of 3 verschillende.

Het verhaal:

In de nabije toekomst wordt de wereld bestuurd door 1 centrale regering.
De economie draait weer op volle toeren, de natuur hersteld zichzelf, er wordt zorgzaam omgegaan met grondstoffen, het gaat goed.
Althans, voor de rijken...

In deze wereld is er geen plaats meer voor zij die het minder breed hebben. Hun armoede leid tot diefstal, overvallen, aanslagen. Het label terrorisme wordt op hun hoofd geplakt.

Als oplossing voor dit groeiend probleem worden de AT's ingezet (de anti-terrorsisten). Zij zijn een groep mensen met voorspellende gaven. Ze zien zaken voor ze gebeuren. Op deze manier zijn ze hun tegenstander steeds een stap voor.

Wanneer de president ontdekt dat er bij een groep terroristen een meisje over deze gaven beschikt, ontvoerd hij haar en voed haar op als zijn eigen dochter, dit geheel tegen de zin van zijn eigen zoon.

Dit is het begin van het verhaal, voor meer details mag je me altijd contacteren.

Ivan, de echte
Forum regular

BerichtGeplaatst: Za 10 Jul 2010 17:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Toch opletten dat er in je scenario's minder dt-fouten sluipen dan in je oproep.
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    De Getekende Reep Forumindex -> Pulp Deluxe - Stripvacature Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: