De Getekende Reep Forumindex De Getekende Reep

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

jeremiah deel 29 "de alex hardcover"
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    De Getekende Reep Forumindex -> Strips algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
shakeitupguy
Forum regular

BerichtGeplaatst: Za 13 Mrt 2010 18:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Heel triest verhaal.
Het jammere aan de hele zaak is dat dit nog maar de eerste strip van Stripwinkel Alex is met zulke louche verdeling. Zulke toestanden zullen we dus bij elk nieuw deel van Jeremiah, Largo Winch krijgen. Zucht.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Lothar Matthias
Forum regular

BerichtGeplaatst: Za 13 Mrt 2010 20:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Weet ik niet. Kan best zijn dat ze voortaan niet meer op Dupuis' aantal afgaan, en dus de oplage vergroten. Hopelijk met een herdruk van 29 voor de velen die nu de boot missen. Kan toch niet anders, commercieel gezien?

Apart dat de NL markt bevoordeeld zou worden boven de Vlaamse, kan me dat eigenlijk moeilijk voorstellen aangezien SSZ Alex toch Vlaams is. Ze zullen heus niet verwachten dat alle Vlaamse Jeremiah-fans voortaan rechtstreeks bij Alex gaan kopen, niet iedereen gaat naar beurzen of Berchem en een webshop hebben ze niet.
Ongelooflijk hoe snel de prijs omhoog gaat, is al 300% t.o.v. verkoopprijs Shocked

Ik heb geen reden tot klagen, maar ergens vind ik het wel een beetje jammer dat Jer 29 niet dezelfde glans-HC heeft als de voorgaande 28 delen. Deel 29 is net zo mat als de Toog-collectie.
Andere Alex-HC's (Konvooi) hadden nog wel een glans-HC.

milou
Forum regular

BerichtGeplaatst: Za 13 Mrt 2010 21:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Largo verschijnt nog gewoon in hc bij Dupuis. Hierover dus geen zorgen. Jammer van Jeremiah, maar een druk in hc bij Dupuis zit er niet meer in.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Campesino
Forum regular

BerichtGeplaatst: Za 13 Mrt 2010 21:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat Alex 200 exemplaren voor zich zelf houdt, is normaal.
De Limited Edition club bestaat uit 200 nummers.

Bovendien heb ik bij het topic Breda aangegeven dat Claudia haar vaste klanten gevraagd heeft of men echt het album wilde ontvangen of niet.
Kwam het album vrij dan had ze direct weer iemand op haar wachtlijst die blij gemaakt kon worden.

Al met al is het gewoon zo dat de belangstelling veel groter is als verwacht.

Campesino
Forum regular

BerichtGeplaatst: Za 13 Mrt 2010 22:20    Onderwerp: Reageren met citaat

PS

HC oplage is toch 600?
Er zijn toch ook luxes uitgebracht van € 59,- ?

Jerome Bloks

BerichtGeplaatst: Za 13 Mrt 2010 22:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik begrijp niet echt waarom iedereen zich zo druk maakt?

Dupuis is niet voor niets gestopt met het maken van een HC editie. Er werden waarschijnlijk gewoon te weinig van verkocht. Waarom anders stoppen met de HC variant van deze "succevolle" serie van HC's.

Kijk naar de andere HC uitgave uit de reeks Jessica Blandy deel 24 nog gewoon te koop in mijn plaatselijke stripwinkel. Tegen te uitgifte prijs!

Laat je toch niet gek maken.
Terug naar boven
theoak
Forum regular

BerichtGeplaatst: Za 13 Mrt 2010 23:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik kan me overigens niet voorstellen dat er een Nederlandse boekhandel is die er 200 zal krijgen. Ik denk dat van de resterderende 300 er 200 uitgeleverd zullen worden aan de Nederlandse stripspeciaalzaken. Dus dan zijn er 300 (200+100) in België gebleven. Lijkt me niets mis mee.

Ik denk dat we ons met z'n allen niet gek moeten laten maken door dit soort verhalen. Er zal vast wel bijgedrukt worden en anders is er de softcover nog. Hoezeer men ook heeft geprobeerd om de spotlight-reeks te benaderen qua lay-out, er blijven toch verschillen als ze naast elkaar in de kast staan.

velden8
Forum regular

BerichtGeplaatst: Zo 14 Mrt 2010 0:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk dat de oplage wel goed is. Niet te groot, niet te klein. Dat er momenteel gespeculeert wordt mag, of dit wijsheid is? Kijk naar de andere albums die Alex uitgeeft. Largo Winch, Aria, Konvooi, de Havik etcl.etc.etc. en al deze albums zijn NOG NIET UITVERKOCHT!! Zijn dit dan minder populaire series ??? Volgens mij zijn deze series veel populairder. Een oplage van 500 HC en 100 Luxes is prima en wachten op een herdruk is volgens mij dan ook niet verstandig.
Terug naar boven
theoak
Forum regular

BerichtGeplaatst: Zo 14 Mrt 2010 7:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Als je niet wilt wachten op een herdruk, dan kun je 60 euro neertellen voor een exemplaar. Is dat dan wel verstandig?
Koen
Moderator

BerichtGeplaatst: Zo 14 Mrt 2010 9:09    Onderwerp: Reageren met citaat

velden8 schreef:
Kijk naar de andere albums die Alex uitgeeft. Largo Winch, Aria, Konvooi, de Havik etcl.etc.etc.

Huh ?? Shocked

velden8
Forum regular

BerichtGeplaatst: Zo 14 Mrt 2010 10:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Kijk maar een op hun site. Daar kun je zien wat ze reeds allemaal in eigen beheer hebben uitgegeven. Toch wel een "must" voor iedere verzamelaar. Mij trokken ze over de streep door Konvooi in "HC uit te geven Very Happy [/i]
Terug naar boven
Kontiki
Forum regular

BerichtGeplaatst: Zo 14 Mrt 2010 10:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk dat vooral de populariteit van Hermann schromelijk wordt onderschat, wat men ook van zijn strips mag vinden. Dupuis zal er misschien maar 500 van hebben gedrukt en verkocht indertijd, maar met de HC van Alex was de belangstelling des te groter omdat het een luxe-uitstraling heeft voor relatief weinig geld... allez, op het moment van de aankondiging toch. Over de extra oplage van nog eens 100 exemplaren in een 'echte' luxe-uitvoering hebben wij het indertijd niet gehad omdat deze oplage sowieso voor de eigen winkel van Alex was.
Eigenlijk zit er niet meer dan een ex-libris in met de coverillustratie van de reguliere uitgave, dan nog enkele pagina's in potlood en wat figuurstudies. Identiek dezelfde extra's als de luxes van Prestige indertijd.
Ik zou trouwens niet rekenen op een herdruk of een bijdruk. Daarmee maak je net zo goed verzamelaars kwaad die net zo veel moeite hebben moeten ondernemen om extra te betalen voor de exclusiviteit van de eerste editie. Ook dàt kan je weer laakbaar vinden, maar ik heb het nog niemand zien voordoen dat er luxes worden herdrukt.

schoere

BerichtGeplaatst: Zo 14 Mrt 2010 12:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Naar het schijnt mocht Alex er van Dupuis maar 500 drukken.
Rekenen op een herdruk zou ik dus niet doen.
Ik vind dit succes trouwens niet verwonderlijk.
Gezien er geen alternatief is voor deze hardcover (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de largo winch uitgave bij Alex) is het toch logisch dat veel mensen hiervoor interesse hebben?
Iedereeen die de volledige reeks in harde kaft heeft wenst toch dit exemplaar,al is het maar om je collectie te vervolledigen.
Dat dit exemplaar "speculanten" aantrekt,dat kon je ook verwachten.

En de titel speculant is bij stripmagazijn zeker van toepassing.
Zij zijn ook verantwoordelijk voor de woekerprijzen die enkele jaren geleden
betaald werden voor de kuifje facsimile uitgaven.
Maar daar hebben ze serieus hun broek aan gescheurd.

een ander koopje van deze stripliefhebber:
Largo Winch Hardcover 1 tot 16 Compleet 1e druk! Nieuwstaat! 595 euro ( deel 1 herdruk 495 )
Razz Razz Razz Razz
Terug naar boven
stripwinkel alex

BerichtGeplaatst: Ma 15 Mrt 2010 13:51    Onderwerp: jeremiah deel 29 "de alex hardcover" Reageren met citaat

Via deze weg willen we de Hermann fans die nog op zoek zijn naar een exemplaar van de net door ons uitgegeven hardcovereditie van Jeremiah n°29 duidelijk maken dat wij niets te maken hebben met de wantoestanden die zich momenteel voordoen. Hierbij het juiste verhaal van wat er vooraf ging en van wat er nu aan het gebeuren is:

Na de beslissing van dupuis om de reeks niet meer verder te zetten in hardcover besluit Stripwinkel Alex, net als bij de reeks het "Pad van Jessica", deze editie te verzorgen in samenwerking met Dupuis en de auteur.

Net als bij andere van onze uitgaven werd er besloten om de albums ook te verdelen naar de collega winkeliers (België en nederland). Vrij snel na bekendmaking van onze uitgave bleek dat we de oplage te laag hadden ingeschat.

De 200 exemplaren die we voor eigen verkoop hadden voorzien waren binnen de korste keren voorbesteld.
Achteraf zou blijken dat onder de bestellingen ook stromannen zaten die voor "collega's" werkten die al speculeerden dat het album zeldzaam zou worden en dus door hen duurder verkocht zou kunnen worden?

Ondanks het feit dat we de albums alle 500 aan de verkoopprijs van 21.95 € hadden kunnen verkopen, hielden we woord en werden de 300 afgesproken exemplaren toch naar de winkels verdeeld.

Nu blijken een deel van deze "collega's" niet tevreden met hun normale korting en willen ze snel woekerwinsten scoren. Zo staan er momenteel zelfs 2 exemplaren op marktplaats te koop bij een handelaar die ze zelfs nog niet geleverd heeft gekregen en hij ontvangt momenteel waanzinnige biedingen!! Wij hebben onze distributeur gevraagd deze handelaar niet meer te beleveren om dit soort praktijken tegen te gaan. Spijtig genoeg kunnen wij voor dit album niet meer tegemoetkomen aan de vele aanvragen die we krijgen, maar we zoeken een oplossing voor het volgende album uit de reeks! We begrijpen dat jullie het album graag aan jullie collectie willen toevoegen maar het bieden van waanzinnige bedragen stimuleert deze woekeraars enkel maar om meer en meer albums kunstmatig zeldzaam te maken. Voor vragen en info mag u ons steeds mailen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
JVV
Forum regular

BerichtGeplaatst: Ma 15 Mrt 2010 14:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Gelukkig is het verhaal en zijn de tekeningen even goed in SC. Cool
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    De Getekende Reep Forumindex -> Strips algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 2 van 8

Ga naar: