| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
spirit Moderator

Geregistreerd op: 07 Okt 2004 Berichten: 8699 Woonplaats: Zeeland - Luctor et Emergo
|
Geplaatst: Wo 03 Mei 2006 8:13 Onderwerp: |
|
|
| jesse custer schreef: | | spirit schreef: | ps: pas aangekondigd als thread bestaat al in dit subforum. Het was enkel wat naar achter gezakt.
Ik zal het weer bovenaan zetten. |
ok. wat met deze thread dan ?
kan ie blijven bestaan ? want ik ging hem nu en dan ook gebruiken om eens een reeks of een comicsmaker in de kijker te zetten (of toch proberen...).
en dat past dan weer niet echt in C/M van de dag. |
OK, doe maar verder !  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jesse custer Forum regular

|
Geplaatst: Wo 03 Mei 2006 8:24 Onderwerp: |
|
|
| spirit schreef: | | jesse custer schreef: | | spirit schreef: | ps: pas aangekondigd als thread bestaat al in dit subforum. Het was enkel wat naar achter gezakt.
kan ie blijven bestaan ? want ik ging hem nu en dan ook gebruiken om eens een reeks of een comicsmaker in de kijker te zetten (of toch proberen...).
OK, doe maar verder !  |
ok thanks.
ik zal dat proberen.
zolang ik Internet toegang en inspiratie heb...  |
|
| Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Wo 03 Mei 2006 8:45 Onderwerp: |
|
|
in verband met de hiervoor aangekondigde Authority, the Magnificent Kevin van Ennis.
de datum die ik aanhaal, komt van de site van DC/Wildstorm. zoals ik al eens ergens zei : DC past zijn site nooit aan, als bijvoorbeeld een trade verlaat is.
deze trade komt volgens de shipping list van Diamond (uiterst betrouwbaar) dus niet deze week uit (03/05) maar volgende week.
DC en hun site. tis soms wat...
interessant dus om te weten wat deze week (elke week) binnen komt : http://www.diamondcomics.com/shipping.asp
de lijst voor de volgende week, wordt in de loop van deze week nog sterk aangepast. dat is telkens zo. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
[[ ][[ [] [ Forum regular

|
Geplaatst: Wo 03 Mei 2006 12:34 Onderwerp: |
|
|
| jesse custer schreef: | | spirit schreef: | | jesse custer schreef: | | spirit schreef: | ps: pas aangekondigd als thread bestaat al in dit subforum. Het was enkel wat naar achter gezakt.
OK, doe maar verder !  |
ok thanks.
ik zal dat proberen.
zolang ik Internet toegang en inspiratie heb...  |
Yep, er is ook een aparte "comic,... van de dag", dus waarom niet ook hiervoor één. Ik lees ze wel allebei dan, deze waarschijnlijk net iets meer.  _________________ En (] schiep [) als zijn beeld; als het beeld van (] schiep Hij hem; [ en ) schiep Hij hen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |

|
|
|
*iets misgelopen deel 1* _________________ En (] schiep [) als zijn beeld; als het beeld van (] schiep Hij hem; [ en ) schiep Hij hen.
Laatst aangepast door [[ ][[ [] [ op Wo 03 Mei 2006 12:35; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |

|
|
|
*iets misgelopen deel 2* _________________ En (] schiep [) als zijn beeld; als het beeld van (] schiep Hij hem; [ en ) schiep Hij hen.
Laatst aangepast door [[ ][[ [] [ op Wo 03 Mei 2006 12:36; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |

|
|
|
*iets misgelopen deel 3*
En alsof dat nog niet erg genoeg was plots gezien dat ik 't hier weer niet goed gelezen heb: dacht dat spirit 't had over de thread op algemeen forum.... hij zei nochtans duidelijk "subforum".  _________________ En (] schiep [) als zijn beeld; als het beeld van (] schiep Hij hem; [ en ) schiep Hij hen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Wo 03 Mei 2006 14:38 Onderwerp: |
|
|
DMZ, Vol. 1 : On the Ground
7 juni 2006
eerste werkstuk van Brian Wood bij Vertigo, een legende alreeds in indie comic land.
de eerste geruchten zijn lovend !
http://www.dccomics.com/comics/?cm=5272 |
|
| Terug naar boven |
|
 |

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Lothar Matthias Forum regular

|
Geplaatst: Wo 03 Mei 2006 23:05 Onderwerp: |
|
|
Fables 1 staat ook nog op m'n lijstje. Waren sommigen positief over, voornamelijk wegens het verhaal. Stellen de tekeningen ook wat voor? _________________ Ben A-dept. |
|
| Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Do 04 Mei 2006 6:57 Onderwerp: |
|
|
| Lothar Matthias schreef: | | Fables 1 staat ook nog op m'n lijstje. Waren sommigen positief over, voornamelijk wegens het verhaal. Stellen de tekeningen ook wat voor? |
heel knap verhaal, en vooral de personages zijn ongelofelijk goed !
zoals bij wel meer vertigo reeksen begint de rode draad van deze reeks maar vanaf bundel 3, en zijn de eerste twee bundels kennismakingen. maar toch, ook bundel 1 en 2 hebben reeds leuke en goede verhalen.
de tekeningen zijn goed. natuurlijk niet steeds de zelfde tekenaar, maar ik heb daar geen problemen mee. (bij sommige reeksen ben ik zelfs blij dat ze nu en dan eens een andere tekenaar nemen, want meestal kiezen ze er één van wie zijn stijl het best past bij de toon of de sfeer van het verhaal, en het gaat vooruit zo). |
|
| Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Do 04 Mei 2006 7:15 Onderwerp: Shoot |
|
|
John Constantine, Hellblazer : Shoot.
deze comic geschreven door Warren Ellis, werd nooit gedrukt. hij moest uikomen enkele weken na het Columbine drama, en DC vond dat niet opportuun.
het is nochtans een heel goede comic (Ellis schrijft ook niet veel slechte dingen, heh).
voor wie het niet mocht weten : Constantine is een moderne magiër zonder scrupules. hij zoekt geen problemen, maar ze vinden hem wel altijd. en hij gaat over lijken om ze op te lossen, ook al zijn die lijken dan die van zijn weinige vrienden.
hier vind je de strip :
http://www.compsoc.man.ac.uk/~jp/comics/shoot/
het gebeurt wel meer, in america, dat comics of een cover niet mogen gebruikt worden (cfr.: in dezelfde periode moest een cover van Preacher vlug hertekend worden, de originele, kleine Tulip krijgt van papa een verjaardagscadeau in de vorm van een pistool, mocht niet gebruikt worden). heel dubieus allemaal. ook in film bijvoorbeeld, mag gratuit geweld dan weer wel, maar steek er een halve naakte borst in, en hop tis een film voor volwassenen. maar ik dwaal af.
ik wou enkel maar bovenstaande comic voorstellen.
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
krazy kat Forum regular

Geregistreerd op: 26 Apr 2006 Berichten: 3768 Woonplaats: Coconino County
|
Geplaatst: Do 04 Mei 2006 12:04 Onderwerp: |
|
|
| jesse custer schreef: | | krazy kat schreef: | | jesse custer schreef: | Y: TLM zeker beginnen !
zeker doen.
dat zal u niet spijten.
maar eerst Preacher...
 |
Goed baas.  |
 |
Vandaag wilde ik het eerste deel van Preacher kopen. Maar juist dat deel was niet meer aanwezig. De rest van de serie stond er wel en die heb ik even doorgebladerd. Ga ik zeker kopen. Maar nu dan eerst maar het tweede deel van Transmetropolitan meegenomen. Dat is toch ook wel goed hè Jesse?  |
|
| Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Do 04 Mei 2006 12:06 Onderwerp: |
|
|
natuurlijk. zolang je het eerste deel al hebt...
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
krazy kat Forum regular

Geregistreerd op: 26 Apr 2006 Berichten: 3768 Woonplaats: Coconino County
|
Geplaatst: Do 04 Mei 2006 12:09 Onderwerp: |
|
|
| jesse custer schreef: | natuurlijk. zolang je het eerste deel al hebt...
 |
Ja, die heb ik en die was me zeer bevallen. Dus ik heb zin om in deel 2 te beginnen. Helaas zit ik de komende uren nog op mijn werk. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|