De Getekende Reep Forumindex De Getekende Reep

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

pas gekocht - aangekondigd - interessant !!
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 65, 66, 67  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    De Getekende Reep Forumindex -> Comic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jesse custer
Forum regular

BerichtGeplaatst: Di 20 Jun 2006 14:34    Onderwerp: Reageren met citaat

krazy kat schreef:
Jij hebt wel echt een probleem met Lanfeust hè Jesse? Cool

mijn grootste probleem met Lanfeust is, dat dat objectief gezien een heel slechte reeks is (en ja ik bedoel objectief !). en dat ik de enige ben die dat durft toe te geven !

subjectief gezien is dat missch wel leuk om lezen, maar het is mijn genre niet, dus zo kan die reeks mij ook al niet bekoren. en trouwens de meeste schrijfseltjes van arleston kunnen mij niet bekoren, om niet te zeggen alle.

Wink Cool

dit schreef ik ongeveer een jaar geleden op een comics blog. aangezien dit meer een stripforum is, zal ik hier wel meer reactie krijgen op mijn bedenkingen bij Lanfeust :

"Yep. Nooit gedacht van het ooit nog te zeggen (ook nooit gedacht van ooit nog een conan te lezen, dat was zoiets uit een ver verleden, toen ik nog jong en onschuldig was...), maar ik dwaal weer af, zucht, dus : de TPB met de nieuwe Dark Horse Conan's is goed. Heb me daar zeer mee geamuseerd !
Ge moet het bombastisch engels wat gewoon worden, at first, maar als je volhoudt, dan voel je dat het werkt. de tekeningen zijn prachtig en het verhaal is goed. zeker meer naar het einde toe. maar, what the heck, daarvoor is het ook al vollen bak avontuur, bloed en zwaarden, onthoofdingen en mooie deernes redden, en grunt !Cool ! wat moet een mens meer van een avonturenstrip ?
dit is in elk geval heel wat beter dan pakweg de laatste twee Lanfeusten bijvoorbeeld (die reeks vliegt uit mijn collectie, ik krijg dat niet meer gelezen), waar men krampachtige conversaties afwisselt met heel flauwe grappen en men zodanig zitten nadenken heeft over die flauwe grappen dat ze een verhaal volledig uit het oog zijn verloren.
nee, dan liever een recht-door verhaal zoals in de eerste Conan.
de oer-fantasy-strip Conan rules (en de verhalen van Howard dus ook, aangezien deze verstripping een adaptatie zijn van die verhalen). soit. "
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
krazy kat
Forum regular

BerichtGeplaatst: Di 20 Jun 2006 14:49    Onderwerp: Reageren met citaat

jesse custer schreef:
krazy kat schreef:
Jij hebt wel echt een probleem met Lanfeust hè Jesse? Cool

mijn grootste probleem met Lanfeust is, dat dat objectief gezien een heel slechte reeks is (en ja ik bedoel objectief !). en dat ik de enige ben die dat durft toe te geven !

Wat bedoel je precies met dat het objectief een slechte reeks is? Zijn daar objectieve maatstaven voor?

Ik durf best te zeggen dat ik bepaalde dingen die "iedereen" leuk vind niet goed vind hoor (Hugo Pratt bijvoorbeeld) maar Lanfeust vind ik wel leuk. Van de afsplitsingen ken ik alleen de Trollen van Troy en die viel me wel wat tegen.
Terug naar boven
Boris Valeo
Forum regular

BerichtGeplaatst: Di 20 Jun 2006 16:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben echt een fantasy fan en Lanfeust vind ik fantastisch.
Toevallig vandaag een mooie zwart wit fantasy reeks gekocht: Les Chroniques de la guerre de Lodoss.
Echt prachtig en overtuigend getekend. Moet er wel bij zeggen dat het manga is, hoewel wat doet het er toe. Wink

makyousei
Forum regular

BerichtGeplaatst: Wo 21 Jun 2006 0:03    Onderwerp: Fantasy Reageren met citaat

Zie je,

het 'probleem' met fantasy is dat er momenteel ZO veel op de markt gedumpt wordt, dat het amper nog te overzien is. Objectief gezien, zou je kunnen stellen dat Conan niet eens Fantasy is, en Lanfeust evenmin. Lodoss dan misschien weer wel.
Wat bedoel ik: Lanfeust valt door de mand door zijn continue anachronismen en slappe doordruk-personages.

Conan past niet, omdat hij (en zeker in deze huidige Dark Horse versie) zijn eigen genre heeft uitgevonden, namelijk dat van Sword & Sorcery, waar uiteindelijk het magische/'fantasy' aspect van de hele bedoening iets meer op de achtergrond blijft & het doel vooral een herkenbare wereld te creeëren.

Op zoek naar de Tijdvogel zou ik dan bijvoorbeeld meer Fantasy gaan noemen, zoals Lodoss, vooral ook door het hele quest-gedoe, maar bon, ja definities...

En om duidelijk te zijn: ieder 't zijne. Als Lanfeust jouw ding is, zoveel te beter, zolang je maar beseft dat Conan (de echte, REH-geïnspireerde, niet de Governator-doordruk van films) VEEL beter is. Twisted Evil Laughing

Trust me, I know these things.

Lodoss vond ik wel leuk, maar soms wat onbegrijpelijk in de verhaallijn. Artwise daarentegen Shocked Bij de beste!
Doe jezelf een plezier: probeer Berserk, je zal't je niet beklagen.

Laatst aangepast door makyousei op Wo 21 Jun 2006 11:01; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
jesse custer
Forum regular

BerichtGeplaatst: Wo 21 Jun 2006 7:30    Onderwerp: Reageren met citaat

welkom Makyousei !

aan KK en BV en alle anderen : ik beloof plechtig niet meer over Lanfeust te 'ranten'. iedereen het zijne en iedereen zijn smaak ! but Conan rules, laat daar geen twijfel over bestaan. Wink

op het gevaar af, dat het weer een dure aangelenheid wordt : nieuwe aanraders op de blog !
http://bettyboop-comic.livejournal.com/18637.html?view=48589#t48589

tja... Cool
Terug naar boven
[[ ][[ [] [
Forum regular

BerichtGeplaatst: Wo 21 Jun 2006 12:16    Onderwerp: Reageren met citaat

jesse custer schreef:
nou ja, smaken verschillen. niet iedereen is alleen maar fan van autobiografische zwart wit strips. Wink

maar kitchy. dat is nou net de bedoeling. fantasy moet kleurrijk zijn.
daar durven ze tenminste toegeven dat het fantasy is. en doen ze er niet nodeloos, arleston-gewijs, uiterst belangrijk over. het is gewoon goed gemaakt en avontuurlijk escapisme. Cool

Ik lees heus nog wel wat anders hoor, maar die z/w autiobio's krijgenn gewoon te weinig aandacht als ik ze niet voortdurend blijf promoten. Razz Het kitcy van de inkleuring komt overigens vooral voort van de - zoals Morpheus al zei - te computerachtige inkleuring. Vergelijk het bijvoorbeeld met wat medeforummer Brecht presteert... da's nóg kleuriger, feller,... maar zoveel beter gedaan! Inkleuringen kunnen goed zijn, fantastisch zelfs, alleen schijnen weinigen er ook maar enige aanleg voor te hebben. Confused
Over Lanfeust zal ik maar zwijgen... Cool

krazy kat
Forum regular

BerichtGeplaatst: Wo 21 Jun 2006 12:30    Onderwerp: Reageren met citaat

jesse custer schreef:
welkom Makyousei !

aan KK en BV en alle anderen : ik beloof plechtig niet meer over Lanfeust te 'ranten'. iedereen het zijne en iedereen zijn smaak ! but Conan rules, laat daar geen twijfel over bestaan. Wink

Van mij mag je over Lanfeust ranten hoor. Gooi het er maar uit. Very Happy

En Conan heeft de aandacht.
Terug naar boven
jesse custer
Forum regular

BerichtGeplaatst: Wo 21 Jun 2006 12:44    Onderwerp: Reageren met citaat

nog één ding over de inkleuring van conan :
kleurder van dienst is Dave Stewart. die wint prijzen met zijn schilderen en inkleuren.
ik weet niet of dit met computer is gedaan, maar als je de strip zelf vast hebt, zou je het in ieder geval niet zeggen.
hier, verkleind en op een computerscherm, lijkt alles direct nogal 'computerachtig'... Cool Wink

(en, zoals bijna overal, heeft de computer ook bij de inkleurders zijn ingang gevonden... je kan dit jammer vinden of niet, maar met deadlines en dies meer, kunnen sommigen voor bepaalde strips niet anders meer dan met de computer werken. en zoals steeds, zul je bij computer inkleurders ware artiesten hebben, maar ook de gewone inkleurders.)

wat mij het meeste stoort aan kleuren in strips, zijn de matte kleuren in de europese main-stream strip, de weinig interesse die inkleurders aan de dag leggen voor hun werk. dan kunnen ze van de main-stream-comic-inkleurders nog wel wat leren.

finito Cool
Terug naar boven
jesse custer
Forum regular

BerichtGeplaatst: Wo 21 Jun 2006 13:11    Onderwerp: Reageren met citaat

en om te eindigen waarmee het allemaal begon :

deze week uit : CONAN vol. 3

het gaat hier niet over herdrukken van oudere conans, ooit uitgegeven bij Marvel, maar weldegelijk over nieuwe conan strips, geschreven door Kurt Busiek en prachtig in beeld gebracht door Cary Nord.

"Eisner award-winning writer Kurt Busiek (JLA/Avengers, Astro City), Eisner award-nominated artist Cary Nord (Daredevil), and Eisner award-winning color artist Dave Stewart (Ultimate Fantastic Four; DC: The New Frontier) continue their groundbreaking run on Dark Horse's best-selling Conan series with an adaptation of one of Robert E. Howard's greatest Conan tales, "The Tower of the Elephant"!

Fed up with both civilization and mysticism, Conan travels to the infamous City of Thieves to take out his frustrations. When a bar fight uncovers the legend of the impregnable Tower of the Elephant, he becomes determined to rob it, setting out on a quest unlike any he's undertaken-one that will involve new comrades, sudden death, horrifying creatures, and gruesome unsettling fates for both gods and men. "

op de site nog drie blz meer in preview
http://www.darkhorse.com/profile/preview.php?theid=13-701&p=0

de nieuwe Conans : lekker wegdromen met echte fantasy en avontuur. met echte fantasy bedoel ik geloofwaardig maar toch steengoed avontuur.
als je Troy het summum van fantasy vindt, dan zou je beter dit eens lezen, en uw fout inzien... Wink Cool
Terug naar boven
makyousei
Forum regular

BerichtGeplaatst: Wo 21 Jun 2006 13:11    Onderwerp: Reageren met citaat

jesse custer schreef:
nog één ding over de inkleuring van conan :
kleurder van dienst is Dave Stewart. die wint prijzen met zijn schilderen en inkleuren.
ik weet niet of dit met computer is gedaan, maar als je de strip zelf vast hebt, zou je het in ieder geval niet zeggen.
hier, verkleind en op een computerscherm, lijkt alles direct nogal 'computerachtig'... Cool Wink

ALLES wordt tegenwoordig in een of ander stadium via de computer gedaan. Alleen, denk ik, zijn veel "euro-inkleurders" alleen maar daarmee bezig, terwijl Stewart of een europese tekenaar als Buchet, daar veel verder in gaan en technieken gebruiken of zelfs uitvinden om het zo goed te maken als zij het doen. Je ziet wel (I suppose) dat ze een computer bezigen, maar je ziet vooral dat het artiesten zijn.

Om een voorbeeld te geven, Dave Sewart is ook de kleurder van Hellboy, Silent Dragon, en de meeste Dark Horse comics van tegenwoordig (ook o.a. recente Aliens en Predators) Telkens past hij indien nodig zijn technieken aan, wat voor uiters complementaire resultaten zorgt.
Datzelfde kan je niet altijd zeggen van (ik zeg maar wat) de doorsnee Talen strip.

jesse custer
Forum regular

BerichtGeplaatst: Vr 23 Jun 2006 8:08    Onderwerp: Reageren met citaat

omdat ik voort eerst in maanden niks meer liggen heb om te lezen, ga ik me vandaag eens laten gaan in de stripwinkel.
ik hoop te kunnen kopen :
- de nieuwe Conan
- Catwomen, When in Rome HC
- Smoke (wel een dure tpb, dit)
- Watchmen (weet ik direct weer wat lezen de komende weken...)

en natuurlijk een eventuele nederlandstalige,Lotusbloem bijvoorbeeld, één van de weinige reeksen die ik nog volg.
Terug naar boven
krazy kat
Forum regular

BerichtGeplaatst: Vr 23 Jun 2006 12:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Net gekocht:

preacher#2
cerebus 15

(en nederlandstalig nog:
Afspraak In Parijs - Enki Bilal
Gipi - Dagboek van een oorlogsveteraan
Baudoin - Vier Stromen)
Terug naar boven
jesse custer
Forum regular

BerichtGeplaatst: Vr 23 Jun 2006 14:31    Onderwerp: Reageren met citaat

jesse custer schreef:
omdat ik voort eerst in maanden niks meer liggen heb om te lezen, ga ik me vandaag eens laten gaan in de stripwinkel.
ik hoop te kunnen kopen :
- de nieuwe Conan
- Catwomen, When in Rome HC
- Smoke (wel een dure tpb, dit)
- Watchmen (weet ik direct weer wat lezen de komende weken...)

en natuurlijk een eventuele nederlandstalige,Lotusbloem bijvoorbeeld, één van de weinige reeksen die ik nog volg.

behalve lotusbloem (niet binnen) alles gekocht.
mooie rekening weer...
Terug naar boven
krazy kat
Forum regular

BerichtGeplaatst: Vr 23 Jun 2006 14:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zag die Conan trouwens ook staan in de ssz. Die ga ik zeker ook een keer kopen. Voor nu liep de rekening al te hoog op.
Terug naar boven
jesse custer
Forum regular

BerichtGeplaatst: Vr 23 Jun 2006 14:44    Onderwerp: Reageren met citaat

mijn rekening loopt ook goed op, smoke is redelijk duur, maar ziet er ongelofelijk goed uit.
naart schijnt is dit het eerste deel van een trilogie.
oh wel, wat doen we anders met al ons geld...

tot maandag.

ps watchmen = lekker veel lezen !
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    De Getekende Reep Forumindex -> Comic Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 65, 66, 67  Volgende
Pagina 14 van 67

Ga naar: