| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Lothar Matthias Forum regular

|
Geplaatst: Zo 01 Feb 2009 0:20 Onderwerp: |
|
|
Gelukkig, kan ik weer rustig ademhalen
Want voor deel 2 zou een K2-uitgave echt ideaal zijn, is toch het deel met de meeste ragfijne details.
Mooi A-spul heb je trouwens (thread Glas voor ingekaderd poster)! _________________ Ben A-dept. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Bazarov Forum regular

Geregistreerd op: 02 Mrt 2008 Berichten: 1574 Woonplaats: Port City, The Regency
|
Geplaatst: Zo 08 Feb 2009 18:55 Onderwerp: |
|
|
Ik vermoed dat er een 'foute' dédicace van Andreas te koop wordt aangeboden op eBay. Links de echte dédicace, rechts de nagetekende.

Over de arcering zelf zou je nog kunnen twijfelen, de algemene lijnvoering is ook nogal twijfelachtig.
Wat me over de streep trekt is de identieke jas-hemd compositie, het 'kale' plekje ter hoogte van waar de nummering stond, het eigenaardige oog.
Enige suggesties? _________________ Bugger this. I want a better world. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
IvanPetrus Forum regular

|
Geplaatst: Ma 09 Feb 2009 10:25 Onderwerp: |
|
|
Die linkse zou ik ook als 'echt' bestempelen.
Die rechtse kan inderdaad alleen maar een kopie zijn.
Lichtbakwerk om profijt te slaan uit de unieke dédicace (want A. -ik mag Dréetsen zeggen- komt eigenlijk nooit z'n huis uit)
Waar de mensen zich toch allemaal mee bezig houden... _________________ 'My friend, I know just about EVERYTHING about movies. I've seen about 240 of them.' (Dwight Shrute, The Office USA) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Bazarov Forum regular

Geregistreerd op: 02 Mrt 2008 Berichten: 1574 Woonplaats: Port City, The Regency
|
Geplaatst: Ma 09 Feb 2009 12:43 Onderwerp: |
|
|
Om het nog erger te maken, het is lichtbakwerk zonder origineel. Gewoon een grote afbeelding gevonden op het net, afgedrukt en overgetrokken.
Het is de eerste keer dat ik een valse Andreas zie (ik mag geen Dréetsen zeggen ). Enig idee of dit courant gebeurt?
Ik weet dat het zonder origineel is want die dédicace heb ik zelf opgekocht. Ik vermoed zelfs dat die persoon een nieuwe aanwinst is op het forum... _________________ Bugger this. I want a better world. |
|
| Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Ma 09 Feb 2009 18:44 Onderwerp: |
|
|
Misschien dat het mag indien men vermeldt 'tekening in Andreas' stijl' of zo.
In mijn geval eens een originele Hermann gekocht, die inderdaad origineel getekend bleek, maar niet origineel ingekleurd...
Het verkoopzinnetje kon bij nader inzien ook op 2 manieren worden uitgelegd. Daarnaast was het in geval van die Hermann knap gedaan, dat ik nooit zal weten of de verkoper het wist of niet.
Ik blijf het in en intriest vinden, dit soort dingen...  _________________ Ben A-dept. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
IvanPetrus Forum regular

|
Geplaatst: Ma 09 Feb 2009 19:25 Onderwerp: |
|
|
| Lothar Matthias schreef: | Misschien dat het mag indien men vermeldt 'tekening in Andreas' stijl' of zo.
In mijn geval eens een originele Hermann gekocht, die inderdaad origineel getekend bleek, maar niet origineel ingekleurd...
Het verkoopzinnetje kon bij nader inzien ook op 2 manieren worden uitgelegd. Daarnaast was het in geval van die Hermann knap gedaan, dat ik nooit zal weten of de verkoper het wist of niet.
Ik blijf het in en intriest vinden, dit soort dingen...  |
Je bedoelt dat er een gek zelf een origineel van Hermann is gaan inkleuren ?
Waar moet deze wereld heen ????
Zeker dat de tekening niet 'gelichtbakt' was ?
Hoe kan je daar zeker van zijn, trouwens...
Ik zie Hermann soms hier in de stripwinkel, maar het zou wel straf zijn mocht hij z'n eigen lijnvoering herkennen, wanneer hij ermee geconfronteerd wordt. _________________ 'My friend, I know just about EVERYTHING about movies. I've seen about 240 of them.' (Dwight Shrute, The Office USA) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
theoak Forum regular
|
Geplaatst: Ma 09 Feb 2009 19:38 Onderwerp: |
|
|
Ik vind het wel vrij makkelijk om te zeggen dat de ebay-versie een nepper is. Vaak is het zo dat een tekenaar een zelfde soort tekening maakt bij (een) signeersessie(s). Afhankelijk van de rij wachtenden wordt de ene dan wel eens mooier dan de andere. Ik zie niet zo 1, 2, 3 dat de rechter nagetekend is van de eerste. Het lijken mij allebei echte tekeningen. _________________ Ga dan, er zijn andere werelden dan deze |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Bazarov Forum regular

|
|
| Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Ma 16 Feb 2009 23:46 Onderwerp: |
|
|
| IvanPetrus schreef: | [...]
Je bedoelt dat er een gek zelf een origineel van Hermann is gaan inkleuren ?
Waar moet deze wereld heen ????
Zeker dat de tekening niet 'gelichtbakt' was ?
Hoe kan je daar zeker van zijn, trouwens...
Ik zie Hermann soms hier in de stripwinkel, maar het zou wel straf zijn mocht hij z'n eigen lijnvoering herkennen, wanneer hij ermee geconfronteerd wordt.
|
Dat heeft hij tijdens een signeersessie in A'dam gezegd. Na het vrij lang bekeken te hebben. Betreffende de kleuren wist hij vrij snel te melden dat die niet van hem was. Een bepaalde manier van een bepaald onderdeel dat hij normaal anders zou schilderen. Over de tekening deed hij langer, maar die was volgens hem wel van hem.
Maar laten we wel zijn: de tekening zelf is vergelijkbaar met de meeste dédicasses van hem, de extra waarde van de tekening (en dus prijs op Ebay) was puur het geschilderde. _________________ Ben A-dept. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Bazarov Forum regular

|
Geplaatst: Ma 16 Mrt 2009 22:26 Onderwerp: |
|
|
Raadje-plaatje Andreas-style. Als je nog verwijzingen vindt, laat maar weten!
WrD, c'est moi. _________________ Bugger this. I want a better world. |
|
| Terug naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Ma 16 Mrt 2009 23:37 Onderwerp: |
|
|
Gaaf! Sommige wist ik (Prince, Watchmen), maar bijv. logo's van uitgeverijen helemaal gemist...
Ik dacht dat ik nog een superhelden strip er zag staan, van de week eens erbij pakken. _________________ Ben A-dept. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Bazarov Forum regular

|
Geplaatst: Vr 24 Apr 2009 21:00 Onderwerp: |
|
|
In de folder van Delcourt een nieuwe plaat uit Arq 12. Al die previews maken me nog ongeduldiger dan ik al was.
In het korte artikel schrijft men dat er een nieuwe one-shot zit aan te komen. Ik vermoed dat het Reizigers 2 zal zijn -daarvan zijn er ook al ooit eens platen verschenen, op een ander forum hoopt men op Cervoo (ofwel Coutoo 2). In elk geval, hoe meer Andreas-strips hoe liever!
Rork 0 zou voor volgend jaar zijn, maar opnieuw zijn het maar geruchten.  _________________ Bugger this. I want a better world. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Koen Moderator

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
hangman Forum regular

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Sherpa Forum regular

|
Geplaatst: Wo 29 Apr 2009 20:26 Onderwerp: |
|
|
| Arq 12 wordt volgende week uitgeleverd aan Vlaamse en Nederlandse stripwinkels. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|